CONTRACTE DE MUNCA PTR LUCRUL IN STRAINATATE

NFORMAȚII DESPRE INTERMEDIEREA ȘI PLASAREA FORȚEI DE MUNCĂ ÎN STRĂINĂTATE
Conform prevederilor Legii nr. 156/2000 privind protecţia cetăţenilor români care lucrează în străinătate- republicată, pentru a putea desfășura activitatea de plasare forță de muncă în străinătate, agentul de ocupare a forţei de muncă:
– trebuie să fie o societate constituită pe teritoriul României cu obiect principal de activitate „selecţia și plasarea forţei de muncă în străinătate” cod CAEN 7810;
– să dispună de spaţiul şi de dotările necesare pentru buna desfăşurare a activităţii;
– să aibă încadrat în muncă personal cu experienţă în domeniul forţei de muncă;
– să organizeze o bancă de date care să cuprindă ofertele şi solicitările de locuri de muncă în străinătate, informaţii referitoare la condiţiile de ocupare a acestora şi la calificările şi aptitudinile solicitanţilor aflaţi în evidenţa lor;
– să încheie cu persoane juridice, persoane fizice şi organizaţii patronale din străinătate, după caz, contracte care conţin oferte ferme de locuri de muncă
– să fie înregistrat la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază îşi are sediul.
0-contr CONTRACTUL DE MEDIERE
Agenţii de ocupare a forţei de muncă au obligaţia de a încheia cu cetăţenii români care solicită să lucreze în străinătate contracte de mediere. Aceste contracte de mediere trebuie să conţină, printre altele, elementele principale privind denumirea angajatorului din străinătate/țara pentru care se face medierea în vederea angajării; tariful de mediere, durata contractului şi modul de soluţionare a eventualelor litigii.
0-tarif TARIFUL DE MEDIERE
Dacă tarifele de mediere sunt încasate de la angajatorii străini, agenţii de ocupare a forţei de muncă nu pot pretinde plata acestor servicii şi de la solicitanţii de locuri de muncă.
În situaţia în care agenţii de ocupare a forţei de muncă nu vor reuşi să ofere locuri de muncă în termenul convenit sau dacă înainte de expirarea duratei contractului de mediere beneficiarul acestui contract renunţă la mediere, tariful serviciilor de mediere va fi restituit parţial sau total potrivit clauzei de restituire din contractul de mediere.CONTRACTUL DE MUNCĂ
Agenţii de ocupare a forţei de muncă au obligaţia de a asigura încheierea contractelor de muncă dintre cetăţenii români şi angajatorii străini şi în limba română.
La semnarea unui contract individual de muncă, trebuie să verifice dacă acesta cuprinde cel puţin următoarele elemente: ţara de destinație, denumirea angajatorului cu toate datele de identificare: adresă, număr de telefon/fax, descrierea muncii şi a condiţiilor de muncă, durata timpului de muncă şi de repaus, durata contractului individual de muncă, condiţiile de salarizare, condiţiile de transport, de locuit, condiţiile de protecţie socială.
A T E N T I O N A R E
– Persoanele fizice nu au dreptul să exercite activităţi de mediere a angajării cetăţenilor români în străinătate.
– Verificați înregistrarea la inspectoratul teritorial de muncă a agentului de plasare.
– Acceptarea unor oferte de locuri de muncă prin intermediul netului sau a anunțurilor publicitare din presa scrisă, reprezintă un risc major asumat de persoana aflată în căutarea unui loc de muncă.
– Persoana care semnează un contract de mediere trebuie să citească cu atenţie conţinutul acestui document. Pentru orice sumă de bani achitată trebuie solicitată chitanţă. Atenție la durata pentru care se încheie contractul de mediere.
– Dacă tarifele de mediere sunt încasate de la angajatorii străini, agenţii de ocupare a forţei de muncă nu pot pretinde plata acestor servicii şi de la solicitanţii de locuri de muncă.
– Plata către agentul de ocupare a forţei de muncă în străinătate, a unor sume de bani fără încheierea unui contract de mediere, reprezintă un risc major asumat de persoana aflată în căutarea unui loc de muncă.
– Legislaţia prevede că agenţii de ocupare a forţei de muncă în străinătate nu pot percepe alte garanţii sau comisioane în afara tarifului de mediere. Activitatea de mediere presupune efectuarea și a altor demersuri, în strictă legătură cu acest proces de mediere, respectiv întocmirea dosarului de personal al solicitantului locului de muncă, informarea cu privire la condițiile de muncă din țara de destinație, informarea prinvind drepturile și obligațiile din contractul de mediere.
– În situația în care în care agenţii de ocupare a forţei de muncă în străinătate solicită sume de bani care nu sunt incluse în tariful de mediere, respectiv alte servicii decât cele cuprinse în contractul de mediere (întocmire “curriculum vitae“, traducere documente, procesare acte), aceşti bani nu vă vor putea fi returnaţi dacă nu se găseşte un loc de muncă.
– Neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a unei obligaţii ce decurge dintr-un contract de mediere sau contract de consultanță, nu intră în sfera relaţiilor de muncă, inspectorii de muncă neavând competenţa legală de a interveni în derularea unor raporturi juridice de altă natură, respectiv restituirea contravalorii tarifului achitat pentru serviciile oferite de agentul de ocupare a forţei de muncă sau de către consultant. În condiţiile în care, pentru recuperarea sumelor de bani achitate sunt identificarte elemente constitutive ale infracţiunii de înșelăciune, competența revine organelor de cercetare penală.
– Soluţionarea unor conflicte de muncă pentru nerespectarea caluzelor contractului de muncă de către angajatorul constituit pe teritoriul altui stat, este de competența instituțiilor statului respectiv. Pentru informații suplimentare puteți solicita sprijinul Ambasadei României din țara respectivă, care vă poate îndruma cu privire la demersurile legale pe care le puteți urma.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *