DOCUMENTE SSM IN PERIOADA EFECTUARII STAGIULUI DE PRACTICA A ELEVILOR SI STUDENTILOR

Orice angajator este obligat sa aiba in vedere toate normele de sanatate si securitate in munca, in ceea ce ii priveste pe angajatii pe care ii are in subordine.
In acest sens, este demn de mentionat ca Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, prevede ca persoanele angajate de catre un angajator, inclusiv studentii, elevii in perioada efectuarii stagiului de practica, precum si ucenicii si alti participanti la procesul de munca au calitatea de lucratori.
Le atragem atentia angajatilor ca, in pofida faptului ca legea nu prevede explicit, unitatea de invatamant si societatea unde se va desfasura practica studentului/elevului trebuie sa elaboreze conventii de securitate si sanatate in munca.
Acestea trebuie sa se prevada modalitati de informare privind riscurile profesionale la locul unde se va efectua stagiul de practica.
IMPORTANT: Contractul cadru sau conventia dintre organizator si partenerul de practica este impus si prin Legea nr. 258/2007 privind practica elevilor si studentilor.
In acest context, trebuie sa existe un partener de practica care va avea OBLIGATIA de a instrui practicantul cu privire la normele de protectie a muncii si de aparare impotriva incendiilor, specifice activitatilor pe care le va desfasura.
De asemenea, practicantii au obligatia sa respecte regulamentul de ordine interioara al partenerului de practica si normele de protectie a muncii si de aparare impotriva incendiilor, specifice activitatii desfasurate.
Este indicat ca partenerul de practica trebuie sa intreprinda urmatoarele, in domeniul SSM (securitatii si sanatatii in munca):
a) sa asigure instruirea studentilor, inainte de inceperea practicii (fisa individuala de instruire sau fisa colectiva);
b) sa asigure supravegherea sanatatii studentilor prin cabinete specializate de medicina muncii (exista si varianta, mai putin recomandabila, de a solicita studentilor asumarea pe propria raspundere, prin semnatura, ca starea sanatatii le permite desfasurarea activitatilor);
c) sa puna la dispozitia studentilor echipamente de munca adecvate, care nu pun in pericol securitatea si sanatatea acestora;

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *