Atunci cand un angajat sau angajator considera ca nu este de acord cu concluziile cercetarii bolii profesionale stabilite in procesul-verbal de cercetare ori cu masura tehnica sau organizatorica formulata poate sesiza Comisia de experti de medicina a muncii.
Aceste aspecte sunt reglementate de Ordinul comun al ministrului sanatatii publice si al ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse nr. 443/1.256/2008.
Asadar, in contextul in care angajatorul sau reprezentantul acestuia sau persoana fizica autorizata in cazul profesiilor liberale, precum si inspectorul de munca ori lucratorul sau asiguratorul nu sunt de acord cu diagnosticul sau concluziile medicului, comisia poate fi sesizata in termen de 30 de zile de la data primirii procesului-verbal de cercetare a cazului de boala profesionala.
Un se depune contestatia si ce trebuie sa contina?
In acest context, este important de stiut ca o contestatie se poate depune la secretariatul Comisiei, si trebuie insotita de un dosar care va contine:
-dosarul de cercetare pentru declararea bolilor profesionale;
-fisa postului lucratorului;
-alte documente in vederea unei analize corecte a situatiei, in afara celor existente in dosarul de cercetare a cazului de boala profesionala.
Dosarul de cercetare pentru declararea bolilor profesionale se va pastra la autoritatea de sanatate publica judeteana sau a municipiului Bucuresti.
IMPORTANT: pot fi solicitate documente suplimentare de la contestatar, daca se considera ca informatiile nu sunt suficiente pentru definitivarea unei concluzii. Desigur, in acest caz termenul de solutionare a dosarului se va prelungi.