Cazuri practice! Cum procedam in cazul pierderii/deteriorarii fiselor individuale de instruire in domeniul securitatii si sanatatii in munca ?

Trebuie specificat inca de la inceput ca, potrivit legii, fisa de instruire individuala este pastrata de catre conducatorul locului de munca.
Ce se petrece daca fisele de instruire SSM sunt pierdute sau deteriorate? Cum ar trebui sa procedeze angajatorii si cine este responsabil?
Cel care se ocupa de activitatile de prevenire si protectie in intreprindere – angajatorul sau lucratorul desemnat sau serviciul intern de prevenire si protectie sau serviciul extern de prevenire si protectie va lua o declaratie scrisa de la conducatorul locului de munca responsabil de pierderea fisei de instruire. In baza declaratiei va intocmi un proces-verbal de constatare cu privire la pierderea fisei, respectiv deteriorarea acesteia.
Dupa aceea, se va reface fisa de instruire in baza urmatoarelor documente:
1. Instructiunile proprii aprobate de angajator – in care sunt prevazute: duratele celor trei tipuri de instruiri: introductive general, la locul de munca si periodic, periodicitatea instruirii adecvate pentru fiecare loc de munca; intervalul dintre doua instruiri periodice si periodicitatea verificarii instruirii.
2. Programul de instruire-testare la nivelul intreprinderii pentru: conducatorii locurilor de munca; lucratori, pe meserii si activitati.
3.Tematicile de instruire aprobate de angajator
4.Testele de verificare a cunostintelor
Dat fiind faptul ca a fost pierduta, pe noua fisa de instruire va fi specificat faptul ca a fost refacuta in urma pierderii fisei de instruire anterioare.
De mentionat faptul ca in cazul deteriorarii fisei, acestea chiar daca sunt deteriorate si inlocuite cu altele noi, se pastreaza asa cum sunt de catre conducatorul locului de munca pentru a face dovada existentei lor in caz de necesitate!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *