Cum trebuie procedat in cazul unui accident de munca suferit de angajatul tau !!

www.protectiamuncii-psi-iscir.ro
In cazul unui accident de munca, angajatorii au obligatia sa demareze procesul de cercetare, in cazul in care aceste este soldat cu incapacitate temporara de munca de cel putin trei zile calendaristice. In cazul in care in urma unui accident de munca survine decesul sau invaliditatea victimelor, cercetarea accidentului revine Inspectiei Muncii.
Atentie! Cercetarea accidentelor de munca se realizeaza conform normelor metodologice de aplicare a Legii nr.319/2006 a securitatii si sanatatii in munca aprobate prin HG nr.1425/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.
Va aducem la cunostinta ca cercetarea evenimentelor este obligatorie si se face imediat dupa comunicarea acestora inspectoratului teritorial de munca pe raza caruia s-a produs si trebuie sa se finalizeze in termen de 10 zile lucratoare.
servicii-profesionale-ssm
Comisia de cercetare a evenimentului este numita de angajator si va fi compusa din cel putin 3 persoane, dintre care o persoana trebuie sa fie, dupa caz:
– lucrator desemnat;
– reprezentant al serviciului intern de prevenire si protectie;
– reprezentant al serviciului extern de prevenire si protectie;
De retinut faptul ca in cazul in care angajatorul nu are personal calificat care sa faca parte din comisia interna de cercetare a accidentului, acesta poate apela la serviciile oferite de personalul serviciilor externe abilitate de ITM !
Ce pasi trebuie sa urmati obligatoriu in procesul de cercetare a accidentelor de munca:
1. Completarea dosarului de cercetare ( documente obligatorii)
2. Elaborarea procesului verbal de cercetare
3. Transmiterea dosarului de cercetare inspectoratului teritorial de munca in vederea avizarii
4. Completarea F.I.A.M.-LUI ( Formularul pentru inregistrarea accidentului de munca)
5. Evidenta evenimentelor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *