Orice angajator ar trebui sa aiba in vedere ca atat timp cat salariatii care lucreaza in cadrul societatii sale sunt expusi la factori de risc fizic, asa cum ar fi zgomotul, trebuie luate masuri pentru a proteja sanatatea si securitatea lucratorilor.
Ce este zgomotul? Este considerat ca fiind un fenomen acustic care produce o senzatie auditiva considerata jenanta si dezagreabila, iar nivelul acestuia este masurat in functie de intensitate, cat si de frecventa sunetelor pe care-l compun. Asadar, zgomotul poate avea efecte nocive asupra starii de sanatate a angajatilor.
Ce risca sa pateasca salariatii care sunt expusi efectelor negative ale expunerii la zgomot?
– deficiente de auz
– stresul la locul de munca
– leziuni ale urechilor
– riscul vatamarii fatului in timpul sarcinii pentru lucratoare
Daca in procesul de evaluare se constata ca zgomotul ar putea fi un factor de risc fizic, inainte de toate trebuie sa se masoare nivelul acestuia.
IMPORTANT DE STIUT! Determinarile nivelului de zgomot se realizeaza, la solicitarea angajatorului, de catre firme autorizate si de catre laboratoarele specializate in conditii de munca din cadrul Directiilor judetene de sanatate publica.
Atunci cand sunt depasite valorile de expunere superioare de la care se declanseaza actiunea, angajatorul trebuie sa stabileasca si sa aplice un program de masuri tehnice si/sau organizatorice pentru reducerea expunerii la zgomot iar lucratorii au dreptul periodic (anual ) in cadrul examenului medical periodic, la un control audiometric preventiv.