Orice angajator trebuie sa stie ca supravegherea sanatatii lucratorilor este obligatorie, iar acestia trebuie sa asigure verificarea medicala a salariatilor la angajare, cat si periodic.
Acest fapt este reglementat de Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, Normele metodologice de aplicare ale respectivei legi aprobate prin HG nr. 1.425/2006 si HG nr. 355/2007.
Dar ce se petrece cand un angajator doreste sa previna riscurile de accidentare si imbolnavire profesionala pentru activitatile desfasurate in societatea sa ? Ce masuri poate lua, in acest sens?
In primul rand, angajatorii trebuie sa aiba in vedere ca este obligatoriu prin lege evaluarea riscurilor la locul de munca si in urma evaluarii riscurilor pentru fiecare loc de munca/post de lucru se stabilesc masuri de prevenire si protectie, de natura tehnica, organizatorica, igienico-sanitara si de alta natura, necesare pentru asigurarea securitatii si sanatatii lucratorilor.
Implementarea masurilor de prevenire si protectie pentru eliminarea sau diminuarea unui risc profesional are un temei de legalitate daca are la baza o evaluare a riscurilor, si aprobarea angajatorului, iar stabilirea resurselor financiare pentru implementarea masurilor sanitare (in acest caz) respecta legislatia in vigoare.
ATENTIE: Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca se aplica in toate sectoarele de activitate, publice sau private.