Atunci cand un eveniment a cauzat incapacitatea temporara de munca in cazul unuia sau a mai multor angajati, este de la sine inteles ca angajatorul are obligatia de a numi, prin decizie scrisa, comisia de cercetare a evenimentului.
Conform legislatiei in vigoare, comisia de cercetare a evenimentului va fi compusa din cel putin 3 persoane, care trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
sa aiba pregatire tehnica corespunzatoare;
sa nu fie implicate in organizarea si conducerea locului de munca unde a avut loc evenimentul;
sa nu fi avut vreo responsabilitate in producerea evenimentului.
Unul dintre membrii comisiei de cercetare trebuie sa fie, dupa caz:
lucrator desemnat;
reprezentant al serviciului intern de prevenire si protectie sau
reprezentant al serviciului extern de prevenire si protectie, care trebuie sa indeplineasca cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului superior sau sa aiba competentele specifice ocupatiei de expert in securitate si sanatate in munca.
Conform art.5 din Legea nr. 319/2006, este eveniment accidentul care a antrenat decesul sau vatamari ale organismului, produs in timpul procesului de munca ori in indeplinirea indatoririlor de serviciu, situatia de persoana data disparuta sau accidentul de traseu ori de circulatie, in conditiile in care au fost implicate persoane angajate, incidentul periculos, precum si cazul susceptibil de boala profesionala sau legata de profesiune.
Evenimentul care produce incapacitate temporara de munca (ITM) este acel eveniment in urma caruia un angajat sau mai multi se afla in imposibilitatea de a lucra, cel putin 3 zile calendaristice consecutive, confirmata prin certificat medical sau, dupa caz, prin alte documente medicale, potrivit prevederilor legale.
Cercetarea evenimentelor se va finaliza cu intocmirea unui dosar, in acest sens.
Acesta trebuie sa cuprinda:
– opisul actelor aflate in dosar
– procesul-verbal de cercetare
– nota de constatare la fata locului
Este important de retinut ca cercetarea evenimentelor care au produs incapacitate temporara de munca este OBLIGATORIE si se efectueaza de catre angajator, iar daca acesta nu indeplineste conditiile de formare a comisiei interne, mentionate mai sus, poate apela la serviciile externe de prevenire si protectie-www.protectiamuncii-psi-iscir.ro