Obligatiile angajatorului in cazul unui accident de munca suferit de angajatul sau!

www.protectiamuncii-psi-iscir.ro
imagine birouIn cazul unui eveniment de muncă suferit de un salariat, angajatorul său este obligat să anunțe de îndată Inspectoratul de muncă în raza căruia s-a produs evenimentul respectiv!După înregistrarea evenimentului ITM, urmează cercetarea acestuia după cum urmează:
– dacă evenimentul se soldează cu incapacitate temporară de muncă a salariatului, accidentul se cercetează de către o comisie înființată de angajator
– dacă evenimentul se soldează cu decesul salariatului cercetarea evenimentului se face de ITM
– dacă evenimentul este colectiv ( adică sunt implicate cel puțin 3 salariați) cercetare se face de Inspecția Muncii
Indiferent de clasificare accidentului de muncă, cercetarea și înregistrarea acestuia se face conform HG 1425/2006 modificata prin HG 955/2010 Normele de aplicare a Legii 319/2006 a securității și sănătății în muncă!
Pentru mai multe detalii accesați www.protectiamuncii-psi-iscir.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *