PLASAREA FORTEI DE MUNCA IN STRAINATATE – ATENTIE LA OBLIGATII SI DREPTURI

Plasarea fortei de munca in strainatate reprezinta una din activitatile cu potentiale riscuri pentru cetatenii romani aflati in cautarea unui loc de munca in statele Uniunii Europene.

Unul din cele mai importante aspecte de care trebuie sa tina cont persoanele care vor sa munceasca in strainatate este faptul ca persoanele fizice nu au dreptul sa exercite activitati de mediere a angajarii cetatenilor romani in strainatate.
Activitatea de selectie si plasare a fortei de munca in strainatate poate fi realizata numai de catre societati comerciale, ale caror conditii de functionare sunt reglementate prin Legea 156/2000.

Astfel, agentul de ocupare a fortei de munca trebuie sa fie o societate romaneasca ce are drept activitate principala selectia si plasarea fortei de munca in strainatate, care sa respecte urmatoarele conditii:

– sa dispuna de spatiul si dotarile necesare pentru buna desfasurare a activitatii
– sa dispuna de angajati specializati in domeniul fortei de munca
– sa fie inregistrata la inspectoratul teritorial de munca in raza caruia in desfasoara activitatea
– sa detina o baza de date cu toate informatiile privind cererile si ofertele de munca, conditiile de ocupare a acestora, precum si calificarile si aptitudinile solicitantilor aflati in evidenta
– sa incheie contracte cu persoane juridice, persoane fizice si organizatii patronale, dupa caz

Obligatiile agentilor de ocupare a fortei de munca

– agentii vor incheia cu cetatenii romani contracte de mediere.
– contractele de mediere trebuie sa precizeze durata contractului, tariful de mediere si modalitatile de solutionare a eventualelor litigii
– agentii trebuie sa asigure incheierea in limba romana a contractelor de munca dintre cetatenii romani si angajatorii straini

Important! Toti cei care doresc sa isi gaseasca un loc de munca in strainatate prin intermediul unei agentii de plasare a fortei de munca, sunt sfatuiti sa sa informeze cu privire la activitatea agentiei respective. In acest sens, pot solicita Inspectoratului Teritorial de Munca datele referitoare la inregistrarea firmei si eventualele sanctiuni aplicate.

Contractul individual de munca in strainatate trebuie sa includa o serie de informatii obligatorii:

– denumirea angajatorului cu toate datele de identificare
– descrierea activitatii si a conditiilor de munca
– durata contractului individual de munca
– conditiile de salarizare
– conditiile de protectie sociala
– durata timpului de munca si de repaus

In situatia in care nu v-au fost respectate drepturile de catre agentia de plasare a fortei de munca in strainatate in a carei evidenta va aflati, va puteti adresa Inspectoratului Teritorial de Munca in raza caruia isi desfasoara activitatea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *