www.protectiamuncii-psi-iscir.ro
Codul Muncii si alte acte normative de importanta maxima reglementeaza domeniul securitatii si sanatatii muncii pentru angajatii nostri.
Una dintre cele mai importante responsabilitati ce revine angajatorului este de a lua toate masurile necesare in vederea protejarii securitatii si sanatatii salariatilor, inclusiv pentru activitatile de prevenire a riscurilor profesionale, de informare si pregatire, precum si pentru punerea in aplicare a organizarii protectiei muncii si mijloacelor necesare acesteia.
Care sunt cele 9 principii esentiale de prevenire a riscurilor la locul de munca, fara ca lista sa fie exhaustiva:
1. Riscurile vor fi evitate prin toate masurile necesare.
2. Angajatorii au obligatia de a evalua riscurile ce nu pot fi evitate
3. Angajatorii trebuie sa asigure combaterea riscurilor la sursa
4. Angajatorilor le revine obligatia de adaptare a muncii la om, in special in ceea ce priveste proiectarea locurilor de munca si alegerea echipamentelor si metodelor de munca si de productie, in vederea atenuarii, cu precadere, a muncii monotone si a muncii repetitive, precum si a reducerii efectelor acestora asupra sanatatii;
5. Angajatorii trebuie sa ia in considerare evolutia tehnicii pentru evitarea riscurilor.
6. Este esential sa se aiba in vedere inlocuirea a ceea ce este periculos cu ceea ce nu este periculos sau cu ceea ce este mai putin periculos;
7. Angajatorul va lua toate masurile necesare pentru planificarea prevenirii.
8. Angajatorul va adopta masurile de protectie colectiva cu prioritate fata de masurile de protectie individuala;
9. Tot in responsabilitatea angajatorului revine si cea de a aduce la cunostinta salariatilor instructiunile corespunzatoare pentru prevenirea riscurilor.
Nu uitati faptul ca angajatorul raspunde de organizarea activitatii de asigurare a sanatatii si securitatii in munca.
Codul muncii prevede faptul ca in cuprinsul regulamentelor interne sunt prevazute in mod obligatoriu reguli privind securitatea si sanatatea in munca.